Tehnologie inteligenta si durabila
Curriculum complementar Montessano - optional

Fondator si Coordonator: Small Academy, prin Mya Termure

Obiective Generale: 
Ne dorim ca cei mici sa beneficieze de o experienta aplicata dincolo de carti si teorie, sa cunoasca tehnologii inteligente si durabile, sa experimenteze si sa creeze inventii. Obiectivul nostru este sa îi pregatim pe copii pentru profesiile viitorului, unde abilitatile digitale vor fi de nelipsit.

Adresare: Copiilor cu varsta intre 6 si 12 ani (scoala).

Inclus in curriculum: NU, cursul este optional dar recomandat, sprijinind dezvoltarea creativitatii tehnologice a copiilor si intelegerea lumii in care traiesc.

Desfasurare: O zi pe saptamana. Durata unei sesiuni de grup este de 50 - 60 deminute (6-12 ani) si se desfasoara in sala de clasa a scolii. 

Profesor: Mya Termure, absolventa a Facultatii de Politehnica (specializarea automatica) si a cursului de specializare in littleBits.

Metoda de Predare: experimente bazate pe kit-ul de invatare littleBits (introducere în electronica, alaturi de modulele de la littleBits), precum si bratara cu numele in binar (le povestim copiilor cum gândeste un calculator - in cod binar, urmând ca fiecare dintre ei sa îsi creeze o bratara cu literele prenumelui scris în cod binar), algoritmi într-un concurs cu zarul (joc ce ajuta la sporirea atentiei, întelegerea unor reguli si cum se aplica ele (la fel cum facem atunci când cream o inventie – urmam un proces, care are la baza un set de reguli), Handshake Prank si bratul-catapulta (2 inventii create cu circuitele de la littleBits si materiale adiacente, ce ne ajuta sa intelegem într-o maniera aplicata cum functioneaza un circuit, input-urile, output-urile si curentul electric; ambele ne ajuta sa construim prototipuri ale unor “masini” autonome, functionale, parcurgând procesul de creare al unui prototip: ne gândim la materialele de care avem nevoie, cream circuitul, testam, fixam bug-uri, întelegem principiile care stau la baza lui etc), conceptul “if... then... else” (ne ajuta pentru dezvoltarea gândirii logice simulând blocuri de cod de tipul “if … then … else”; folosind fise, ajutam un personaj sa se îmbrace în anumite conditii: atunci când ploua, când mergem la patinoar etc; pentru ca bucata de cod sa fie completa, ne asiguram ca avem tinutele potrivite si pentru cazurile contrare cazurilor initiale (dar daca nu ploua?)

Exemple de activitati: Cream inventii folosindu-ne de circuite electronice si diverse materiale; cream si testam circuite de baza care folosesc o sursa de energie, input-uri si output-uri; ne familiarizam cu notiunea de “energie” si surse alternative de energie, discutam despre aplicabilitatea lor în viata de zi cu zi.

Achizitiile Copilului: 
- Copiii deprind abilitati utile zilnic: gândire critica, creativitate, comunicarea ideilor, lucrul în echipa.
- Copiii inteleg tehnologia si o aplica în viata de zi cu zi;
- Totodata, aprofundeaza si alte discipline, totul prin joaca si o educatie practica: engleza, chimie, fizica, matematica, stiinte, inginerie, arta si notiuni de cultura generala.

Feedback: Parintii primesc newsletter lunar privind activitatile si progresele copiilor si sunt invitati sa participe la intalnirile anuale organizate de profesor si conducere.