Newsletter * martie 2016
Bine ai venit, primăvară!

Copiii au întâmpinat primavara cu multe activități, prezentări și evenimente ale comunității de școală:

 

LIMBAJ & LECTURĂ
Copiii de şcoală învaţă să scrie noi grupuri de litere, cu ajutorul materialelor Montessori. Totodată, prin jocuri specifice Montessori au continuat seria de descoperiri ale sensurilor multiple din limba română. Dacă în februarie au exersat sinonimele și antonimele, în luna martie au primit prezentarea despre omonime. 
 
Copiii citesc mult si exersează cititul prin lectura unor texte scrise pe întelesul copiilor şi adaptate nivelului lor de cunoaştere, au terminat cartea începută în luna februarie - Bubico, de I.L.Caragiale, învaţă poezii frumoase: "Gospodina" scrisă de Otilia Cazimir şi îşi imaginează finalul poveştilor citite stimulând astfel imaginația și creativitatea, atât de prezente la această vârstă.
 
MATEMATICĂ ŞI ŞTIINŢE
Aria curriculară a matematicii este împletită cu aria curriculara a științei. Astfel prezentările din aria matematicii cuprind activități de numărare, de operații cu numerele, dar și noțiuni de știință: alcătuirea plantelor, incursiune în interiorul animalelor, al corpului uman. 
 
Continuând prezentările pentru adunări și scăderi, în luna martie au primit prezentări despre proprietățile adunării: comutativitatea, asociativitatea și elementul neutru (0), cu ajutorul problemelor ilustrative. Şi-au reamintit numerele de la 0-100 și au început seria de prezentări pentru adunări și scăderi cu numerele formate din zeci, fără treceri peste ordin.
 
Copiii au învățat despre surse de energie, despre principalele forțe din Univers, despre legile naturii și au construit propriile proiecte.Tot în cadrul acestei arii curriculare, au continuat să învețe despre organele majore ale corpului uman, despre scheletul uman - punct de plecare pentru
 dezbaterile comunităţii pe diferite teme și aspecte ce țin de sănatate și de un anumit stil de viață. 
 
 
ISTORIE & GEOGRAFIE
Pornind de la Marile povești spuse în cadrul comunității de școală, prezentările lunii martie au continuat incursiunea în istoria umanității: “Istoria aparitiei omului” i-a condus către descoperirea nevoilor Umane Universale şi către evoluția lor pe parcursul perioadelor și a epocilor de existență a vieții umane. Copiii s-au implicat cu multă seriozitate în construirea diferitelor proiecte: nevoile umane în perioada renascentistă sau în perioada modernă - realizând astfel fine observații și comparații între obiceiurile oamenilor din diferite epoci, nevoile de hrană de-a lungul mai multor secole ș.a.m.d
Cunoștințele asimilate în cadrul prezentărilor au fost reluate, consolidate și traduse în limba engleză de catre asistentul clasei, însoţind fiecare prezentare, precum şi în cadrul "Clubului de limba engleză" desfăşurat săptămânal.
 
În zona ariei de multiculturalitate, luna martie a fost dedicată Irlandei. Copiii au descoperit simbolurile irlandeze, am vorbit despre sărbătoarea Sfântului Patrick, realizând câteva mici proiecte, de tip art and craft, exersandu-si indemanarea.
 
Copiii se implică și aleg cu regularitate materiale de pe raft și atunci toată comunitatea de clasă se strânge în jurul materialului respectiv. Astfel copiii descoperă și redescoperă bucuria activităților în echipă, realizate împreună și învață împreună despre continente, țări, obiceiuri, culturi.