Arte vizuale, educatie plastica si dramatica
Curriculum multi-cultural Montessano

Fondator si Coordonator: Artelier D, prin Daniela Miscov

Obiective Generale:
Sa stimuleze si sa îmbogateasca dezvoltarea vocabularului si exprimarea artistica, oferind un ABC al privirii si familiarizând copilul cu istoria si teoria artei: tehnici picturale, elemente de compozitie si de limbaj plastic, arta dramatica;
Sa dezvolte toleranta si respect fata de alte popoare si fata de evolutia omenirii, prin deschiderea catre particularitatile culturale ale popoarelor din trecut si prezent;
Sa invete geografia si istoria in mod aplicat, prin intermediul dimensiunii culturale (arta vizuala si dramatica) a popoarelor lumii.

Adresare: Copiilor cu varsta intre 6 si 12 ani (scoala).

Inclus in curriculum: DA, cursul este inclus in CURRICULUM MULTI-CULTURAL MONTESSANO, reprezentand o disciplina complementara fata de cele obligatorii conform curriculumului national, precum si o extensie a disciplinelor geografie si istorie.

Desfasurare: O zi pe saptamana. Durata unei sesiuni de grup este de 50 - 60 de minute (6-12 ani) si se desfasoara in sala de clasa a scolii. Lunar, doua lectii sunt dedicate istoriei artei, a treia - teoriei artei, iar a patra – artei dramatice. Materia de Istoria artei se bazeaza pe volumul Oglinda lumii, de Julian Bell. Teoria artei urmeaza atât programa scolara si manualele românesti, cât si abordari educationale pentru copii ale muzeelor europene ?i americane.

Profesor: Daniela Miscov are pregtaire pedagogica, si experienta de peste 17 ani în domeniul managementul proiectelor teatrale si de educatie artistica pentru copii, fiind coordonatoarea vreme de 7 ani a primului program din România dedicat teatrului pentru bebelusi, la Teatrul Ion Creanga. Este membru fondator si presedinte al asociatiei culturale non-guvernamentale Artelier D, Proiecte pentru copii (ArtelierD), prin intermediul careia deruleaza programe educationale non-formale, ateliere creative multidisiciplinare, spectacole de teatru si proiecte de educatie culturala. ArtelierD asociaza artele vizuale cu teatrul si povestile, pentru stimularea creativitatii si inteligentei emotionale. Din 2015, este colaboratoare a Muzeului National de Arta al României, fiind coordonatoarea proiectelor Drum prin anotimpuri, de educatie culturala si muzeala, în Galeria de Arta Româneasca Moderna, si Divanul cu povesti, în expozitia Oglinzile Orientului, ambele în desfasurare, la care au participat gradinite, scoli si familii. Si-a îmbogatit expertiza în domeniul educatiei plastice urmând, în 2016, cursurile Art&Inquiry: Museum Teaching Strategies for Your Classroom si Modern Art&Ideas, organizate de Museum of Modern Art, MoMA, New York

Metoda de Predare:
1. ISTORIA ARTEI – Desene si arta specifice fiecarei civilizatii (arta chineza, arta greaca, arta romaneasca, arta indiana, arta medievala, Renasterea etc.)
2. TEORIA ARTEI
Elemente de compozitie si de limbaj plastic. Tehnici picturale (Acuarela, tempera etc). Genuri si specii ale picturii

Tehnici si materiale - folosim materiale si instrumente cât mai variate: acuarele, tempera, c?rbune, lut, foarfeci, hârtie de diferite texturi, culori, grosimi; creioane - de desen, cerate, pastel.

3. INTERDISCIPLINARITATE - Artele plastice sunt asociate cu muzica, povestile si teatrul.

Exemple de activitati: facem desene pe muzica; dam viata unei picturi cu ajutorul teatrului sau al jocurilor de improvizatie teatrala, invatam despre arta Australiei desenand precum aborigenii.


Achizitiile Copilului:
Achizitii generale
Sa exprime ceea ce vad si simt în legatura cu operele de arta
Sa înteleaga contextele istorice si culturale ale operelor de arta
Sa învete si sa foloseasca noul vocabular (termenii de arta)
Sa creeze arta si sa reflecteze asupra ei
Sa-si creeze propriul înteles despre arta
Sa descopere valoarea artei în propria viata
Sa se exprime folosind diverse limbaje si tehnici artistice

Achizitii specifice
Sa identifice puncte, linii si forme geometrice în pictura, reprezentând plante, animale, personaje
Sa vada si sa comenteze detaliile
Sa analizeze asemanari si diferente
Sa identifice diferitele forme de arta 
Sa stie si sa identifice culorile primare si secundare si sa discute despre relatia lor cu sentimentele si emotiile
Sa dobandeasca notiuni de baza de arta dramatica
Achizitii multi-culturale
Sa dezvolte toleranta si respect fata de alte popoare si fata de evolutia omenirii, prin deschiderea catre particularitatile culturale ale popoarelor din trecut si prezent;
Sa invete geografia si istoria in mod aplicat, prin intermediul dimensiunii culturale (arta vizuala si dramatica) a popoarelor lumii.

Feedback: Parintii primesc newsletter lunar privind activitatile si progresele copiilor si sunt invitati sa participe la intalnirile anuale organizate de profesor si conducere.