Metodica predării urmează parcursul natural al minții copilului, de la concret (prezentări și materiale Montesori) către abstract (manuale, culegeri și caiete auxiliare acreditate de Ministerul Educației).
Însoțind nevoia copilului de școală primară de expansiune a cunoașterii în afara sălii de clasă și școlii, se organizează ieșiri tematice și studiul experiențial al teritoriului național, urmând metoda Scout.
Accentul este pus pe cooperare prin proiecte de echipă și schimburi internaționale și pe progres personal – pe lângă metodele formale de evaluare, copiii sunt sprijiniți să se autoevalueze prin introspecție cu ajutorul întrebărilor deschise.
Studiul limbii engleze are loc în regim intensiv, la standardele internaționale specifice examinării Cambridge.
Gestionarea conflictelor are ca reper comunicarea Espere, alături de construirea caracterului prin studiul valorilor și a păcii interioare prin autocunoaștere.
Metoda este deschisă, îmbogățindu-se mereu cu tehnici inovative de învățare prin parteneriate de excepție și schimburi educaționale facilitate de proiectele Erasmus.
“Să ieși din clasă pentru a ajunge în lumea de afară, care include totul, înseamnă firește să deschizi larg ușa către învățătură.”
Maria Montessori, “De la copilărie la adolescență”