Curriculum școală

Dragi părinți, 

Școla Primară Montessano și-a asumat misiunea de a oferi un învățământ de calitate, ancorat în realitățile din zilele noastre astfel încât fiecare copil să poată să se adapteze cu ușurință la lumea în continuă schimbare.

Echipa noastră de profesori dedicați, bine pregătiți, pasionați de educație interdisciplinară, formală și non-formală și-a asumat misiunea de a pregăti copiii ținând cont de:

-dezvoltarea capacităţii de a interacţiona cu alţi copii, cu adulţii şi cu mediul, pentru a dobândi cunoştinţe, deprinderi, principii și valori morale sănătoase;
-încurajarea explorărilor, a încercărilor și a experimentărilor, ca experiențe autentice de învățare
-crearea unei atmosfere armonioase, bazată pe comunicare deschisă, în care orice copil să se simtă apreciat, integrat, acceptat

Vă invit să faceți parte din comunitatea noastră și să descoperiți modul unic în care sunt implementate aceste valori în viața copilului dumneavoastră!

Mihaela Preda, Director Școala Primară Montessano

Curriculum național

Obiectivele atinse și disciplinele studiate sunt cele din curriculum national, îmbogățite cu elemente specifice curriculumului Montessori și curriculumului propriu Montessano.

Etapa dezvoltării umane specifice copilului de școală primară este independența mentală.   

Învățare însoțește natural interesele și potențialul copilului de școală primară: imaginația, trecerea gândirii la nivelul abstract, nevoia de a ieși în afara sălii de clasă, apariția simțului moral, integrând  educația formală, alternativă și non-formală, pentru o educație completă a copiilor.  

Pentru îmbogățirea metodei formale, sunt integrate metode internaționale validate la nivel global de-a lungul a peste 100 de ani: alternativa Montessori și nonformală Scout.  

Marile Povești montessoriene sunt folosite ca niște chei de cunoaștere și implicare conștientă în propria educație, urmând marea putere a copilului de școală primară – imaginația:

Metodica predării urmează parcursul natural al minții copilului, de la concret (prezentări și materiale Montesori) către abstract (manuale, culegeri și caiete auxiliare acreditate de Ministerul Educației).

Însoțind nevoia copilului de școală primară de expansiune a cunoașterii în afara sălii de clasă și școlii, se organizează ieșiri tematice și studiul experiențial al teritoriului național, urmând metoda Scout.

Accentul este pus pe cooperare prin proiecte de echipă și schimburi internaționale și pe progres personal – pe lângă metodele formale de evaluare, copiii sunt sprijiniți să se autoevalueze prin introspecție cu ajutorul întrebărilor deschise.

Studiul limbii engleze are loc în regim intensiv, la standardele internaționale specifice examinării Cambridge.

Gestionarea conflictelor are ca reper comunicarea Espere, alături de construirea caracterului prin studiul valorilor și a păcii interioare prin autocunoaștere.

Metoda este deschisă, îmbogățindu-se mereu cu tehnici inovative de învățare prin parteneriate de excepție și schimburi educaționale facilitate de proiectele Erasmus.

“Să ieși din clasă pentru a ajunge în lumea de afară, care include totul, înseamnă firește să deschizi larg ușa către învățătură.”

Maria Montessori, “De la copilărie la adolescență”

Curriculum Montessano